Workshops

Workshops

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Workshop Storytelling  

Tijdens deze workshop leerden leidinggevenden de kracht van verhalen inzetten. Hoe vertel je een rakend verhaal. Hoe maak je gebruik van gevoelstaal? Met creatieve oefeningen ontdekken ze welke verhalen binnen Scouting betekenisvol zijn en hoe ze die kunnen vertellen – binnen hun groep, naar ouders, en naar de buitenwereld. 

Workshop Ontdek je Why 

Een interactieve sessie waarin deelnemers stap voor stap hun ‘Why’ formuleren – het fundament van alle communicatie. Je ontdekt wat je drijft, en hoe je dat kunt vertalen naar taal en toon. Ik vraag je de hemd van het lijf want de uitdaging is dat gevoel zich van nature moeilijk laat vertalen in woorden. Als je nog nooit hebt nagedacht over je why houd er dan rekening mee dat het in 1 sessie niet lukt. Je why vinden is een proces. 

 

Workshop communiceren naar vrijwilligers – 

Voor vrijwilligers en coördinatoren van Humanitas ontwierp ik een workshop waarin zij hun eigen drijfveren en de gezamenlijke ‘Why’ van de organisatie onderzochten. Met storytelling-oefeningen ontdekten deelnemers hoe zij hun persoonlijke motivatie kunnen verbinden aan de kernboodschap van Humanitas. Ik begeleidde hen in het verwoorden van die verhalen, zodat ze herkenbaar, authentiek en inspirerend gedeeld kunnen worden – zowel binnen de organisatie als naar de buitenwereld.

Workshop Verhelder je boodschap 

Voor jonge maatschappelijke initiatiefnemers ontwikkelde ik samen met filmer Ramon Masius  deze workshop waarin zij hun kernboodschap helder leren formuleren. Ze leerden pitchen. Met praktische tools, oefeningen en feedback hielp ik deelnemers hun verhaal te versimpelen en krachtiger te maken. En met Ramon leerden ze een goed vlogje te maken. Ze verlieten de workshop met taal en invalshoeken die direct bruikbaar zijn in pitches, social media of een gesprek met een partner. En met een vlogje!